Zašto je grafičkim dizajnerima potreban digitalni marketing?
Kao i Karenjina i Vronski, kao i Zone i Mane, i grafički dizajn i digitalni marketing idu ruku pod ruku.
Da bi svoje poruke plasirali na najbolji mogući način, marketarima su potrebni očaravajući vizuali grafičkih dizajnera, a da bi grafički dizajneri sa svoje strane poruku preneli na pravi način, potrebne su im storytelling veštine marketara.
Međutim, ovakva uspešna saradnja je uglavnom zastupljena u marketinškim agencijama. Šta se dešava kada freelance grafički dizajner želi da se predstavi ostatku sveta? Preskupo je angažovati nekog menadžera društvenih mreža, posebno ako ste tek počeli.
Tu nastupa znanje digitalnog marketinga koje bi svaki grafički dizajner trebalo da stekne, bar u osnovama. U nastavku teksta, objasnićemo zašto je to tako.
Šta je digitalni marketing?
Digitalni marketing omogućava kreiranje onlajn prisustva, predstavljanje svoje ponude i efikasno povezivanje sa ciljanim potrošačima.
Kako biste stvorili svoj brend, izdvojili se kao autoritet u nekoj oblasti i povezali sa ljudima koji su vaši klijenti, potreban vam je digitalni marketing. Veštine ove vrste marketinga će vam značajno olakšati i unaprediti poslovanje i omogućiti vam da za što manje vremena učvrstite svoje prisustvo u digitalnom svetu.
Jednom kada ljudi postanu svesni vas i vašeg sadržaja, možete početi da osmišljate kreativne i inovativne načine da se izdvojite od konkurencije.
Ako ste početnik u digitalnom marketingu, ne brinite. Postoji dosta besplatnih dobrih kurseva i edukacija, kako na engleskom, tako i na srpskom jeziku.
Prednosti koje donosi grafičkim dizajnerima
Kao potapanje voća u sodu bikarbonu pre jela, i poznavanje digitalnog marketinga ima brojne inicijalne koristi. Upravo zato postaje sastavni deo poslovanja sve većeg broja kompanija i frilensera.
Niski troškovi
Digitalni marketing je pristupačan svima. Potrebno je samo da uložite vreme da ga savladate.
Praćenje analitike
Mogućnost analitičkog merenja svih aktivnosti na vašim mrežama i internet stranici sjajna je prilika da bolje upoznate kako se ponašaju i na šta reaguju vaši pratioci.
Upoznavanje klijenata
Saznaćete svoju ciljnu grupu, što će vam omogućiti da svoj sadržaj i komunikaciju prilagodite njihovim preferencijama.
Povezivanje i interakcija sa klijentima na ličnom nivou
Komunikacija sa klijentima ’jedan na jedan’ vam omogućava da se svakom potencijalnom klijentu posvetite pojedinačno i odgovorite na sva njegova pitanja, te na taj način neposredno povežete sa njima.
Praćenje konkurencije
Digitalno prisustvo vam omogućava da posmatrate šta vaša konkurencija radi i sa kakvim uspehom. To će vam dati prostora da uočite kako možete da ostvarite originalan pristup.
Koristi za grafičke dizajnere
Svako ko se prethodno edukovao na polju digitalnog marketinga, stekao je brojne koristi od toga.
Na ovom mestu ćemo se fokusirati na koristi za grafičke dizajnere.
Značajne uštede vremena i novca
Kao što je ranije pomenuto, znanje digitalnog marketinga omogućava da se bez, ili uz veoma niske troškove, ostvare veliki rezultati. Takođe, skraćuje vreme koje biste inače proveli u beznadežnim pokušajima da se „progurate“ na internetu, što ujedno ostavlja više vremena za vašu pravu ljubav – grafički dizajn.
Izdvajanje od konkurencije
Svojim sadržajem i pristupom na društvenim mrežama možete da se izdvojite od konkurencije. Možda baš to bude ključni faktor za potencijalne klijente.
Svest o brendu
Kada se na pravi način pojavite u digitalnom okruženju, ljudi će ubrzo postati svesni vašeg prisustva u oblasti grafičkog dizajna. To će vam omogućiti brojne prilike i pozive na saradnju.
Baza lojalnih klijenata
Kako vreme bude prolazilo, steći ćete sve veću bazu lojalnih klijenata, saradnika i partnera. Međutim, vodite računa. Nju je neophodno održavati i čuvati, te se trudite da negujete dobre odnose unutar takve baze.
Strategije koje bi grafički dizajneri trebalo da koriste
Izgradnja i održavanje jakog identiteta
Pronađite sopstveni glas i pokušajte da shvatite kakav utisak želite da ostavite na ljude. Kada to shvatite, bitno je da razumete i da imate na umu da sve što kažete i objavite mora biti u skladu sa identitetom koji ste ustanovili. Nesklad ljudi lako osete i to ih odbija, te je ovo jako bitno znati kako biste razumeli važnost čitavog ovog procesa.
Networking
Networking, odnosno povezivanje, veoma je koristan ako se pravilno koristi. Međutim, ljudi to često čine pogrešno.
Kada naiđete na nekoga koga vidite kao potencijalnog saradnika, nemojte isključivo razmišljati o tome šta vi dobijate od moguće saradnje, već i o tome koji bi bio vaš nezamenljivi doprinos takvoj saradnji i kako da to drugoj strani predstavite.
Da biste vi pobedili, drugi ne moraju da izgube.
Proučavanje konkurencije
Pokušajte da učite na primeru drugih. Uočavajte šta rade dobro, a šta loše. To znanje onda iskoristite da stvorite svoj jedinstveni brend.
Content marketing
Sadržaj koji objavljujete veoma je važan aspekt digitalnog marketinga. Bilo da je u pitanju blog tekst ili sadržaj na društvenim mrežama, uvek morate misliti na način da korisnici imaju koristi od toga. Vrednost vašeg sadržaja može biti edukativna, zabavna ili motivaciona.
Uvek razmišljajte o korisnicima i njihovim željama i potrebama.
Plaćeno reklamiranje
Za razliku od prethodnih strategija, plaćenim oglašavanjem se vi namećete klijentima, umesto da vas oni sami nalaze. Ono može biti veoma učinkovito, ali potrebno je da jako dobro poznajete, odnosno definišete svoju publiku kako biste njime ostvarili najbolje rezultate.
Trudom i radom do uspeha
Kao i svaki cilj u životu, uspešan digitalni marketing zahteva dosta truda i upornosti.
Morate biti konzistentni jer ćete jedino tako doći do uspeha. Ne očajavajte ako vam odmah ne krene, digitalni marketing zahteva vreme. Čak su i najbolji u njemu imali poteškoća na svom početku. Važno je da iz poteškoća učite, i vremenom će ih biti sve manje. Počećete da uživate u digitalu. Verujte mi.
Da li ste počeli sa učenjem digitalnog marketinga? Kako se snalazite? Pišite nam.