ZARADI DOK SPAVAŠ KAO GRAFIČKI DIZAJNER
Zamisli: ti si u svom toplom krevetu, polako toneš u san; ali tvoj dizajn ne spava! On aktivno zarađuje umesto tebe! Zvuči nemoguće, zar ne? E pa, mi smo tu da ti pokažemo da je ipak moguće!
Ova vrsta prihoda se još zove i pasivni prihod. Iako izuzetno dobro zvuči, zapamti da često zahteva početno ulaganje vremena, truda, a ponekad i novca. Pasivni prihod nije obavezno velika suma novca iz jednog „kanala“, već više sitnih „kanala“. Ono što će ti možda biti potrebno jesu: PayPal/Payoneer nalog/kartica. Ovde ćemo navesti nekoliko ideja kako generisati pasivni prihod kao grafički dizajner i svaku ideju ćemo oceniti prema količini uloženog novca, truda i vremena na skali od jedan (ne zahteva velika ulaganja) do pet (zahteva velika ulaganja).
KREIRANJE I PRODAVANJE DIGITALNIH PROIZVODA
Težina: 2,5
Imate li neke flajere ili postere koje je klijent odbio? Ilustracije koje ste radili u slobodno vreme ili ikonice koje ste radili radi vežbe? Nema problema, prodajte ih kao digitalne proizvode! Verovatno se pitate „a šta sve to može još da se proda“. Odgovor je: „Pa, gotovo sve!” Fontovi, ikonice, šabloni (patterns), fotografije, vektorske ilustracije, teksture, četkice, mokapi, templejti, pa čak i videi – sve to možete prodati na platformama kao što su Adobe Stock, Shutterstock, Freepik, iStock ili na sopstvenom veb-sajtu.
Jedino što je potrebno jeste da prođete proces verifikacije* na datim platformama, povežete sa njima svoj PayPal ili Payoneer, i otpremite svoje radove. I dok vi spavate, drugi kupuju vaše digitalne proizvode.
*Neke platforme će tražiti da verifikuju vaš identitet, te kvalitet vaših radova tako što će od vas zahtevati da najpre otpremite 10 uzoraka svojih radova.
Hajde da zajedno razmotrimo svaki od gorenavedenih proizvoda. Da počnemo od toga šta je to digitalni proizvod. Digitalni proizvodi su nematerijalna dobra koja se isporučuju elektronski, kao što su, primera radi, muzika, softver ili e-knjige. U suštini, sve što se može preuzeti i koristiti digitalno može se smatrati digitalnim proizvodom.
Kolekcija četkica za Photoshop
Napravite svoj set zanimljivih četkica za Photoshop. Istražite trendove koji su popularni u svetu ilustracije i digitalnog slikarstva kako biste napravili kolekciju koja ima veliku potražnju. Bitno je da fajl sačuvate u ABR formatu. Postavite svoje četkice na neki od sajtova za prodaju digitalnih proizvoda, poput Freepika, i uživajte u pasivnoj zaradi.
Fontovi
Ukoliko se bavite izradom fontova i posedujete određene verzije koje je klijent odbio, možete ih otpremiti na sajtove za prodaju fontova. Obzirom da je izuzetno kompleksno kreirati font, jer zahteva dosta vremena i iskustva, cena treba biti adekvatna. Cenu možete i povećati ako ograničite koliko puta se font može kupiti. Tako, font koji mogu kupiti i koristiti samo 3 osobe ne može biti jednako vredan kao font koji nema ograničenje u broju preuzimanja. Zapamtite – ekskluzivnost jednako luksuznost.
Ikonice
Što je obimniji set ikonica, to je cena veća. Najčešći kupci ovog proizvoda jesu kreatori mobilnih aplikacija. Ako se odlučite da izradite ikonice specifično za sticanje pasivnog prihoda, fokusirajte se na određenu ciljnu grupu. Na primer, izrađujte ikonice za dejting aplikacije ili e-commerce platforme.
Šabloni (Patterns)
Ovaj proizvod najčešće kupuju pojedinci ili kompanije u delatnosti izrade tekstila ili u modnoj industriji. Istražite šta je moderno na tržištu i napravite set prelepih šablona.
Ilustracije
Iako je ova vrsta digitalnog proizvoda izuzetno slobodna po pitanju tematike, trudite se da ipak odaberete ciljnu grupu. Ilustracije imaju široku primenu kako digitalno, tako i analogno. Odlučite se u koju svrhu stvarate svoje ilustracije – da li su posredi dečije knjige, biznis priručnici ili, primera radi, blogovi o mentalnom zdravlju – opcije su bezbrojne! Gledajte da kreirate verzije i za štampu (CMYK) i za ekrane (RGB).
Teksture
Svi znamo koliko teksture umeju da vizuelno doprinesu našim projektima, a poznato nam je da ih često ne pravimo sami, već ih besplatno preuzimamo ili kupujemo ogromne pakete brojnih tekstura za razne projekte. Otisci guma, izgreban metal, zgužvani papir, statika na televizoru – sve to može sadržati jedan set tekstura; ali obzirom da već postoji dosta besplatnih pojedinačnih tekstura koje se mogu preuzeti, gledajte da vaši paketi budu pristupačni, kako biste ipak uspeli da ostvarite prodaju.
Mokapi
Često nam se desi da, dok tragamo za besplatnim mokapima, naletimo na baš taj jedan savršeni mokap, ali se on plaća. Neka taj savršeni mokap bude vaš! Napravite tako dobar mokap bez kog projekat ne može da se prezentuje klijentu, i prodajte ga po odgovarajućoj ceni. Za izradu kompleksnijih mokapa, često je potrebno dosta iskustva, resursa i vremena, kojima mnogi dizajneri ne raspolažu. Iskoristite to. Potražite šta je to čega na tržištu mokapa ima najmanje, a najviše se traži. To su obično razna pakovanja za proizvode: kesice za šećer u kafićima, etikete na jaknama, čuturice, okrugli štandovi itd. Izbegavajte da pravite one kojima je tržište već zatrpano, kao što su to npr. mokapi za vizit karte i šolje. Ovde, jedina investicija može biti fotografija uz pomoć koje ćete kreirati svoj mokap, ali, ako fotografiju ne želite da kupite, uvek možete škljocnuti svoju.
Templejti
Svi smo upoznati sa tim jednim klijentom koji misli da sve može sam i da naše usluge ne vrede toliko. Iako ovakvi klijenti nisu poželjni, za Templejt dizajnera su izvor pasivnog prihoda. Iskoristite tvrdoglavost ovakvih ljudi. Napravite templejt na koji će takav klijent uz samo dva klika „nalepiti“ svoj logo, te naslov koji želi. Iako takvi ljudi nisu spremni da plate adekvatne cene za uslugu grafičkog dizajna, ipak su spremni da plate nešto. Odredite relativno pristupačnu cenu za svoj flajer/poster/baner templejt i lezite da spavate, dok klijent sam prilagođava templejt svojim potrebama. Jeste da će verovatno još 10 klijenata kupiti taj isti flajer templejt i da će svi imati isti dizajn za svoj event, ali to nije vaš problem. Bonus je što ne moramo da komuniciramo sa ovakvim klijentima, a svejedno smo plaćeni, te nas sve kolektivno manje boli glava.
Fotografije
Iako nije domen grafičkog dizajna, poznato je da kreativni ljudi često imaju više kreativnih hobija koji se mogu unovčiti. Ukoliko volite da fotkate i imate profesionalni aparat, onda je ovaj pasivni prihod baš za vas! Otpremite svoje fotografije na stock sajtove i mirno sanjajte dok vam se povećava stanje na računu. Kupci ovog digitalnog proizvoda mnogobrojni su i različiti – od grafičkih dizajnera, preko blogera, pa do modnih kreatora. Odaberite svoju ciljnu grupu – da li ćete stvarati fotografije za potrebe kreiranja mokapa, za biznis blogove itd. – izbor je preveliki.
Video
Slično kao kod fotografije, video takođe ima široku primenu, pogotovo sada, kada su TikTok i YouTube platforme u konstantnom usponu. Nije svima prijatno da budu ispred kamere, te iskoristite tu priliku!
Dakle, to su samo neki od digitalnih proizvoda koje možete prodavati. Prelistajte svoje arhive i pogledajte šta vam je ostalo od prošlih projekata što na kraju nije bilo iskorišćeno. Umesto da skuplja prašinu na dnu vaših foldera, otpremite to na neku od gorepomenutih platformi i ostvarite pasivni prihod.
ŠTAMPA NA ZAHTEV (PRINT ON DEMAND)
Težina: 3,5
Ako ste ikada poželeli da imate svoj modni brend, onda je ovo idealan izvor pasivnog prihoda za vas! Platforme kao što su Redbubble, Teespring ili Brendly omogućavaju vam da primenite svoj dizajn na različite proizvode: majice, šolje, cegere, maske za telefone, stikere itd. Nije vam potreban sajt niti magacin za sve ove proizvode, jer sve obezbeđuju prethodno pomenute štamparije, koje uzimaju procenat od svake prodaje vašeg dizajna. Sve što je potrebno jeste da svoj dizajn otpremite na njihov sajt (svoju radnju na datom sajtu) i postavite cenu.
Takođe, neke od ovih platformi dozvoljavaju da potrošači putem vašeg sajta poručuju proizvode povezivanjem sa sistemom same platforme.
Ovaj pasivni prihod zahteva nešto novčanog ulaganja u digitalni marketing. Na ovakvim platformama postoje mnoge druge radnje osim vaše, te, da biste se izdvojili iz gužve, potrebno je da se u početku reklamirate kako biste obezbedili lojalne kupce.
Pratite trendove i dešavanja u svetu. Komentarišite ih natpisima na odeći koju dizajnirate i, uz adekvatno postavljanje ključnih reči, možete se lako probiti do ciljne publike.
KREIRAJTE ONLAJN KURSEVE ILI E-KNJIGE
Težina: 3
Podelite svoje znanje i stručnost kreiranjem onlajn kurseva ili e-knjiga na temu grafičkog dizajna. Možete ih prodavati na platformama, kao što je Udemy, ili na svom veb-sajtu. Najčešći kupci ovih proizvoda jesu mladi grafički dizajneri, te pazite da vaš kurs ili e-knjiga budu prilagođeni novajlijama.
Kreiranje bilo kakvog edukativnog sadržaja zahteva dosta istraživanja, te ovaj pasivni prihod zahteva velika vremenska ulaganja na početku.
SNIMANJE TUTORIJALA
Težina: 4,5
YouTube, odskora i TikTok, nude Partnerski program gde postavljanjem sadržaja na date platforme možete dobiti određenu novčanu naknadu, između ostalog, za preglede tog sadržaja. Snimanje tutorijala, procesa rada, te deljenje vašeg iskustva u industriji grafičkog dizajna može biti izuzetno zanimljiv sadržaj za posetioce ovih platformi, ali i dobra reklama za vas. Međutim, za ovakav pasivni prihod potrebno je uložiti dosta vremena i truda, pa, zarad adekvatne opreme, i novca. Osmišljavanje sadržaja, nameštanje kadrova, snimanje, potom editovanje videa može potrajati satima, pogotovo ako nemate iskustva u svemu tome.
Ukoliko je video editing nešto za šta ste zainteresovani i nemate strah od kamere, ovaj pasivni prihod idealan je za vas!
Kao što smo u tekstu nekoliko puta napomenuli – zapamtite da stvaranje izvora pasivnog prihoda često zahteva značajna ulaganja u početku. Nadalje, neophodno je dosledno plasirati svoje proizvode ili usluge na tržište, održavati kvalitet svog rada i prilagođavati se promenljivim trendovima u industriji dizajna. Na kraju, trudite se da imate više „kanala“ pasivnih prihoda kako biste stekli što veću finansijsku slobodu i fleksibilnost!