Palete boja koje ne smete propustiti u 2024.
Sinestezija je fenomen gde stimulacija jednog čula izaziva senzacije u drugim. Tako, možemo osetiti ukus reči, čuti fotografije ili doživeti osećanje kada opazimo konkretnu boju. Upravo boje sa sobom inače nose određena osećanja, poruke i raspoloženja. I baš zbog toga su jako bitan činilac svakog vizuala. Uočili smo koje će to palete boja biti popularne u 2024., i danas vam ih predstavljamo. Njihovom primenom ćete preneti baš onu poruku koju želite, a u isto vreme biti relevantni i ispratiti talas popularnosti na mrežama.
Luxurious neutrals
#332820 #5A4D40 #98867B #D0C6BD #EFEDEA
Boje ne moraju biti jarke da bi ostavile utisak. Prigušene nijanse poput bež, prljavobele i boje slonovače često su opisane kao dosadne i monotone. Međutim, u kombinaciji sa nekim toplijim i tamnijim nijansama učiniće da vaši radovi, ili brend uopšte, budu elegantni, sofisticirani i otmeni. Ova paleta se savršeno uklapa u trenutno popularne quiet luxury i “clean girl“ estetike koje dominiraju mrežama.
Bright bubblegum
#FF0081 #FF4815 #FF77BC #FFAED7 #FFCAE5
Sećate li se onih okruglih roze žvakaćih guma koje smo kupovali kao deca? Ovaj trend nam dolazi pravo iz prodavnice slatkiša! U pitanju je svetla i intenzivna nijansa roze. Vesela je, razdragana i odaje mladalački, optimističan i harizmatičan utisak. A znamo da nam je to veoma potrebno u ovoj tmurnoj svakodnevici.
Digital noir
#000000 #0B0B0B #131313 #1A1A1A #222222
Ljubitelji otmenosti, luksuza i tehnike uživaće u ovom trendu! Od svetlijih nijansa sive pa do boje crnog uglja, ova paleta će dati jak, stabilan i nepokolebljiv momenat vašem projektu. Tako ćete poslati poruku svojim klijentima da se u vas mogu pouzdati i da ste im čvrst oslonac.
Sharp Zesty Citrus
#FF9234 #FFCD3C #FEFED5 #E8FCD1 #35D0BA
Jeste li spremni za malo žestine!? Jer će ove boje doneti upravo to. Daju radovima živahan, nadahnjujući i mladalački vajb. Otuda je sasvim razumljivo da su dva velika brenda gaziranih pića, poput Fante i 7up-a, iskoristila baš ovu paletu u svom prošlogodišnjem rebranding-u. Primenom date palete privlačimo mlađu publiku.
Oceanic color waves
#30B1CE #29A4C3 #318DB2 #046997 #003B61
Kao što nam zamišljeni pogled u daleku pučinu odmara dušu, tako nam ova paleta donosi mir i spokoj. Uživajući u tom pogledu, uvek nam se čini da je more beskrajno i da mu je samo nebo granica. Upravo tu atmosferu će ove boje dati vašim projektima. Ove nijanse možemo iskoristiti kada želimo da unesemo malo slobode i mističnosti u dizajn i motivišemo ljude da se zapitaju „šta se to krije tamo iza“.
Industrial after dark
#180D0C #894B1C #481E0E #090A10 #55190A
Ovaj trend nam donosi neke jako zanimljive kombinacije. Obzirom da spaja boje poput crvene, narandžaste, odnosno boju cigle sa crnom, sivom ili žutom, učiniće da vaši projekti izgledaju baš kao topao sjaj ulične svetiljke.
Pearlescence
#EAE0C8 #D1DEC6 #B9DCC4 #A1DAC2 #88D8C0
Svi sanjari će obožavati ovaj trend! Uključuje boje poput plave, ljubičaste i zelene, i čini ih svetlucavim, blistavim i luminiscentnim. Ove boje uglavnom se kombinuju sa tamnijim pozadinama i tako daju sanjalački, pomalo naučnofantastični vajb vašem dizajnu.
Regal hues
#C19A23 #A71919 #39033A #A7A296 #043E0E
Ovim nijansama vaši radovi će se istaći u moru drugih. Purpurna, kraljevskoplava, hrabrocrvena i zlatna jesu glavne boje ovog trenda. Vaši projekti sa njima će izgledati luksuzno i ekskluzivno, čime ćete klijentima obezbediti kraljevski tretman!
Apricot crush
#F3901C #F4AE52 #E3DDD7 #8B5B30 #D2B8A0
Opisana kao pozitivna i optimistična paleta, vašem radu daće snagu i odvažnost. A to nam, nekako, treba u ovim nepredvidivim vremenima. Govori nam da se možemo suočiti sa svime što je ispred nas. Razlikujmo ovu paletu od Peach Fuzz nijanse. O njoj smo već pisali, i možete je pronaći na ovom linku. Peach Fuzz je nešto smirenija i nežnija za oko; suptilna i umirujuća. Ako smo za Apricot Crush rekli da je snažna i odvažna i ako bismo je uporedili sa burnim noćnim izlascima petkom, Peach Fuzz bi bila ušuškano subotnje veče uz opuštajuću knjigu, mirisne sveće i topao čaj.
U dizajnu i u marketingu uopšte, boje imaju jako značajno mesto. Kada je reč o grafičkom dizajnu, psihologija boja stvara sponu između određenih nijansa i osećanja koja one u nama izazivaju. Tako se, na primer, boje poput crvene (omiljena boja u marketingu), žute i narandžaste uglavnom vezuju za strastvenost i uzbuđenost, dok se hladnije boje, poput plave, zelene i ljubičaste, povezuju sa smirenošću. Crna se danas najviše koristi da pokaže luksuz i vrhunsku tehniku, a bela se smatra neutralnom. Pri odabiru boja, važno je uzeti u obzir i relevantni kulturni kontekst, te uvek istražite ciljnu grupu kako ne biste kreirali dizajn koji klijenta prikazuje u lošem svetlu.
Pišite nam koji od ovih trendova vam deluje najprimamljivije. Koji jedva čekate da inkorporirate u svoje vizuale i na taj način pošaljete snažnu poruku?
Autor Ilustracija na Blog postu: Milica Nikolić