KAKO KORISTITI MOOD BOARDS PRI RADU
Pre nego što otvorimo program, a nakon što obavimo istraživanje klijentovog tržišta i konkurencije, potrebno je pronaći inspiraciju i primere za ono što želimo da dizajniramo.
Mood boards (srp. table raspoloženja/inspiracije) su jedan od najboljih načina da stvorimo sebi sliku i generalnu vizuelnu ideju/osećaj u kom pravcu želimo da se krećemo prilikom rada. Ove table (mood boards) možemo kreirati na razne načine. Neki dizajneri će sakupiti analogne fotografije, skice, isečke iz magazina i zakačiti ih na zid ili zalepiti u svesku, dok će drugi to isto učiniti samo digitalno.
Evo nekih primera tabli inspiracije za godišnja doba:
Digitalni mood board
Odlična platforma koja nam može pomoći u formiranju ovih tabli jeste Pinterest. Na ovom veb-sajtu najpre kreiramo željenu tablu, i, dok na miru skrolujemo, slike samo jednim klikom pinujemo na svoj Pinterest mood board, umesto da ih pojedinačno čuvamo na računaru. Table mogu biti javne i privatne (tajne), što podešavate pri kreiranju same table.
Dok listamo Pinterest, usput ćemo sigurno naleteti na puno zanimljivih stvari, ali bitno je da se fokusiramo na trenutni zadatak i ne odlutamo nekom sporednom stazom! Izuzetno je korisno to što, kada završite projekat, ove table ostaju u vašoj arhivi, te ćete moći da se vratite na njih u bilo kom trenutku ako vam zatrebaju.
Na šta sve treba obratiti pažnju dok ovim putem sakupljamo svoju inspiraciju za projekat:
Palete boja
Psihologija boja varira od kulture do kulture, te je jako važno da budemo svesni šta koja boja predstavlja! Kada obavimo taj deo istraživanja, vreme je da se osvrnemo na to kojoj industriji pripada naš klijent, te da prema tome pažljivo pinujemo boje na svoju tablu. Ako klijent posluje u oblasti prava, fluorescentna zelena teško da može biti dobro rešenje, pa ćemo slike na kojima dominira ova boja izbegavati. Težićemo zagasitijim („ozbiljnijim“) tonovima, kao što je tamnoplavi, braon ton itd.
Stil
Određeni logo može biti minimalistički, retro, geometrijski, ilustrativni itd., te navedeni pridevi upravo označavaju stil koji tražimo za inspiraciju:
I ovde je potrebno da se osvrnemo na industriju klijenta, kao i na kreativni brief (eng. skup uputstava datih o poslu ili zadatku). Tako će za logo određene advokatske kancelarije minimalistički stil biti bolje rešenje od, primera radi, ilustrativnog.
Vrsta „proizvoda“
Vrsta „proizvoda“ podrazumeva ono šta tražimo – logo, poster, flajer, baner, vizit kartice itd. Ukoliko je naš zadatak da kreiramo logo, nećemo na svoju tablu pinovati strava postere, već logoe. Jako je važno da ostanemo svesni svog zadatka, a ne da, poput Alise u Zemlji čuda, lutamo po internetu da na kraju ne bismo pronašli ono što nam je potrebno.
Analogni mood board
Nekada, kada računari nisu bili u velikoj upotrebi, ljudi su svoje table inspiracije stvarali ručno, lepeći u sveske lične fotografije, isečke iz novina i časopisa, skice, pa i osušeno cveće. Ovaj način sastavljanja mood board-a vrlo je opuštajući, neki ga čak porede sa meditacijom, pa je time dobar i po zdravlje. Može podići našu kreativnost na viši nivo, te je idealan za grafičke dizajnere.
Jako je teško izrađivati analogne table za potrebe aktuelnog projekta. Zato, sakupljajte zanimljive stvari stalno. Jednom kreirane, ove table mogu poslužiti u nekom od budućih projekata, a njihova izrada je vrlo smirujuća i zabavna.
Lične analogne fotografije
Ukoliko volite da fotkate i inspiraciju pronalazite van naših monitora/ekrana, ovaj način stvaranja mood board-a je za vas. Inspiracija je svuda oko nas: arhitektura, priroda, ljudi, pa i đubre na ulici – sve to može biti izvor inspiracije. U zavisnosti od toga šta klijent traži, vaš mood board može biti vedar, pun cveća, ili pak mračan i „prašnjav“ od starih neotvorenih knjiga neke zapuštene biblioteke. Fotkajte često; sve ono što vam zapadne za oko; jer nikada ne znate da li će to kasnije završiti na nekom mood board-u za određeni projekat.
Skice
Inspiracija je nepredvidiva. Stoga, uvek sa sobom nosite olovku i blokče kako biste brzo i lako skicirali svoje ideje, prizore, ljude itd. Kasnije, svoje skice možete izrezati i zalepiti ih na tablu.
Isečci iz novina i časopisa
Fotografije, ilustracije, oglasi, članci, veliki bizarni naslovi – sve to možete pronaći u štampi. Osim toga što možemo pročitati nešto u njima, novine i časopisi nam mogu poslužiti i kao izvor inspiracije, te, pre nego što ih bacite, prelistajte ih; možda naletite na nešto što može završiti na vašoj tabli.
Kada pronađemo bar 10 slika/primera onoga što nam je potrebno, prelazimo na rad. Neki dizajneri će pre otvaranja programa, inspirisani svojim mood board-om, prvo uzeti papir i olovku i na brzinu skicirati što više ideja koje im prve padnu na pamet – to je možda i preporučljivo, jer u slobodnom skiciranju nismo ograničeni alatima programa; dok će drugi odmah otvoriti program, te otpremiti nekoliko sačuvanih slika sa table na radnu površinu kako bi im služile kao „kompas“.
Ukoliko nam negde zapne u toku rada, uvek se možemo vratiti na svoj mood board i potražiti nove inspiracije i ideje.