MOĆ BLOGA U SVETU GRAFIČKOG DIZAJNA
Kada bismo razgovarali sa našim bakama i dekama i postavili im pitanje: „Bako, deko, šta mislite, koja su to poznata zanimanja vaše generacije?”, verovatno bismo dobili odgovor od bake nalik ovome: „Moje prijateljice su jako mlade naučile da šiju, jedna od njih postala je profesionalac u tome, dok je njena kćerka završila medicinu i radi kao lekar. Njeno drugo dete predaje matematiku u školi”. Ili bi deka možda rekao nešto poput ovoga: „Biti lekar ili profesor, to daje zagarantovani posao u budućnosti”.
Ipak, draga bako i dragi deko, ali i svi vi ostali koji čitate ovaj Blog post, vremena su se promenila, a ovo je vreme grafičkih dizajnera!
Grafički dizajneri su svakodnevno izloženi tehnološkim promenama, i načini na koje mogu unaprediti svoj posao su mnogobrojni. Upravo se iz tog razloga često postavlja pitanje – da li grafički dizajneri treba da poseduju sopstveni blog? Ovu temu smo istraživali i došli smo do odgovora koje smo ovde pripremili samo za vas! Zato, idemo zajedno da otkrijemo koji su to, za grafičke dizajnere, benefiti posedovanja vlastitog bloga.
KLIK NA USPEŠAN LINK
Danas nam se glas čuje onoliko daleko koliko klikova možemo da dosegnemo. Upravo zbog toga, blog ne bi bio tako loša ideja, zar ne?
Ipak, prva misao koja ljudima tada može doći jeste: „Čekaj malo. Pa dizajneri ne pišu, oni dizajniraju!” Logički posmatrano, ova misao jeste validna, ali mi smo tu da ukažemo kako i veštinu pisanja možete upotrebiti u svoju korist. Stoga, krenimo od samog početka.
Prvenstveno, vaši blog tekstovi najpre mogu višestruko koristiti vama. Mogu vam omogućiti da otkrijete potpuno novi set veština kojima se, uz grafički dizajn, možete delotvorno služiti, a, povrh toga, nemojmo zaboraviti kontakte do kojih možete doći upravo kroz posedovanje bloga. Putem bloga, grafički dizajneri lakše dolaze jedni do drugih (kao i do šire publike), te time među sobom mogu ostvariti vrlo uspešne saradnje. Najveće i najsloženije projekte sigurno će lakše realizovati udruženim snagama. Upravo zato, kontakti mogu igrati veliku ulogu u svetu grafičkog dizajna.
ČAROBNI ŠTAPIĆ ZVANI OLOVKA
Hari Poterove moći se kriju u štapiću, a vaše u olovci i tastaturi! ’Dva u jedan’ – u ovom slučaju, to ste onda kada pišete za svoj blog, a istovremeno prikazujete svoje umeće na polju grafičkog dizajna. Pisati o određenoj temi najpre znači biti za nju zainteresovan, te otvoren za usvajanje i deljenje znanja o njoj.
Kao izrazito kreativni ljudi, osluškujte ideje koje vam nepresušno naviru, te ih pretočite u najinteresantnije blog teme. Pratite trendove i brendove – tako, svoje teme dalje možete upotpuniti, a i do svežih tema doći. Budite u centru dešavanja, a blog koristite kao medij za izveštavanje o njima.
VOLITE BRENDOVE – BUDITE JEDAN!
Blog može pomoći grafičkim dizajnerima da stvore sopstveno ime i izgrade lični brend. Zahvaljujući deljenju svojih ideja, radova, mišljenja i uspeha na blogu, dobijate priliku da privučete pažnju i poslodavaca, odnosno potencijalnih klijenata. Utvrditi vlastiti brend nije nimalo jednostavno. Kaže se da suštinski uspesi ne mogu biti dosegnuti preko noći. Zato, nakon čitanja ovog Blog posta, olovke i kompjutere u ruke, i bacite se na posao!
YOU TALKIN’ TO ME?
Naravno, pri pisanju bloga, bitno je znati kome posvećujemo svoj sadržaj. Tako, grafički dizajner će precizno odrediti svoju čitalačku publiku, i svoje tekstove će njoj dalje upodobljavati. Dajte sebi vremena da o ovome razmislite. Znajte tačno sa kime želite da se umrežite, te planirajte svoj sadržaj poučeni tim znanjem. Time će tekstovima koje plasirate biti otvoren put do vaše ciljne grupe.
PRILAGOĐAVANJE PROMENAMA U TRENDOVIMA KAO ADAPTIRANJE NA PROMENU VREMENA
Gledajte na ovo na sledeći način: bilo je toplo poslednjih 15 dana; niotkuda, stvorili su se tmurni oblaci i vreme je za kišu; niste to očekivali, ali ne možete ništa da učinite da to sprečite; stoga, prihvatate činjenicu da se vreme promenilo, i počinjete da planove prilagođavate novonastalim okolnostima.
Ovakva „promena vremena” često se dešava u svetu grafičkog dizajna. Vreme u tom svetu naše industrije teško da duže može biti stabilno. Čak bi se i mnogi meteorolozi zbunili u celoj toj zbrci! Ipak, uprkos čestim promenama, jednostavno je potrebno prilagoditi im se, odnosno okrenuti ih u sopstvenu korist. Trendovi jako brzo dolaze, a možemo reći da još brže odlaze. Obzirom da još mnogi od njih čekaju u redu da dosegnu svoj vrhunac, pratite ih, budite u toku sa njima, te iskoristite da o njima pišete i možda postanete nosilac trenda kroz svoj blog. Zbog toga vas ohrabrujemo da se upustite u svet trendova i vremenskih turbulencija, a verujemo da ćete uspeti njima da ovladate.
ZVEZDA VEČERI STE BAŠ VI
Kao što vidite, broj razloga za otvaranje vašeg bloga samo raste! Rekli smo da vam blog može otvoriti vrata ka svetu konekcija. Dakle, pored toga što možete steći nove kontakte, mogli biste ugovoriti i gostovanja na blogovima drugih. Kada ste gostujući autor na nečijem blogu, možete obezbediti sebi širi obuhvat publike, te organski povećati svoj reach. Svakim novim čitaocem vašeg bloga, vaša reč se dalje čuje u svetu grafičkog dizajna. A vi želite da se u njemu čujete što dalje, i da se uspnete što više.
Dragi naši grafički dizajneri, ukoliko ste jutros smatrali da vam blog ne može koristiti, nadamo se da smo do kraja dana i čitanja ovog Blog posta uspeli da vas uverimo u suprotno, ili vas makar navedemo na razmišljanje i razmatranje.
Vođenje bloga može vam doneti mnogo koristi. Samo budite sigurni u ono što radite, verujte u ono što pišete, i, naravno, kao što mi to uvek naglašavamo, ne zaboravite da uživate u svakom koraku ka svom usponu!
P.S. Slobodno nam pišite vaše mišljenje o ovom Blog postu, a, ukoliko smo vas inspirisali na otvaranje vašeg bloga, obavezno nam javite to!