|

Prvi UGD Insajder Dizajner – Intervju sa KreaDivnom – Divnom Stefić

Prvi UGD Insajder Dizajner – Intervju sa KreaDivnom – Divnom Stefić

Slušajući priče o odrastanju, stičemo utisak da su mnogi koraci u životu teški. Takve priče u nama mogu probuditi neizvesnost spram vlastite ideje o uspehu, spram ostvarivosti slobode izbora da budemo ono što želimo; one kod nas mogu probuditi i strah. Mladi ljudi se sa ovime posebno suočavaju u periodu potrage za poslom – poslom koji im zbog tih i takvih priča može biti asocijacija na stege u kojima ne mogu pronaći trunčicu zadovoljstva. Međutim, grafički dizajneri znaju da priča može biti ružičanstvenija. I to ne zahvaljujući ružičastim naočarama, već zbog toga što grafički dizajn omogućava da kreativnost postane profesija, i da posao podseća na igru.

Mastam - ilustracija - kreadivna
Mastam - ilustracija - kreadivna

Zar ovo ne odaje utisak da su grafički dizajneri poput boraca protiv monotone slike rada – slike koja na samu pomisao budi prevrtanje očima?

Ta slika i ne treba da donese strah, već zadovoljstvo i sreću!

Da put do sreće umnogome zavisi od nas, pokazala nam je Divna Stefić – Premium član Udruženja, koju ćete upoznati u daljem tekstu.

DIVNA STEFIĆ – DIZAJNERKA KOJOJ NAJBOLJE IDEJE PADAJU NA PAMET U SLOBODNO VREME

Divna Stefić rođena je 1999. godine. Bavi se grafičkim dizajnom, digitalnom ilustracijom, i na društvenim mrežama je poznata kao KreaDivna.

instagram kreadivna

Taj prefiks „Krea“ potiče od njene ljubavi prema kreativnosti, koju je otkrila još u srednjoj školi, kada je shvatila da je bavljenje fotografijom i crtanjem odličan način provođenja slobodnog vremena.

Tokom pandemije je tome posvetila posebnu pažnju, kada je donela i odluku da upiše grafički dizajn na IT Akademiji.

Međutim, svoju ljubav prema grafičkom dizajnu želela je da podeli i sa drugima, te je jedne noći pomislila kako bi sjajno bilo kada bi otvorila Instagram profil:

„Sela sam za kompjuter i odmah sam napravila logotip. Želela sam da neko vidi zadatke koje sam radila na Akademiji. U početku je to bilo neobavezno, a kasnije sam se ozbiljno pozabavila profilom“.

kreadivna logo png

Ta želja bila je početna tačka KreaDivne.

Ali, da li je na tom početku sumnjala u sebe?

UŽIVANJE POBEĐUJE SUMNJU

„Nisam bila sigurna da li je sve što radim dobro, ali sam bila sigurna da u tome uživam“, ovim rečima je Divna opisala svoj početak.

pije mi se kafa ilustracija - kreadivna
divna stefić - Udrženje grafčkih dizajnera - premium članstvo

Želja i čvrsto držanje za nju pomogli su joj da prati put kojim je izabrala da ide, te je bez straha svoje radove delila sa pratiocima. To joj je lako polazilo za rukom, jer je inspiracija nije napuštala.

A u čemu je pronalazila inspiraciju?

SVAKI TRENUTAK MOŽE BITI INSPIRACIJA

Divna pronalazi svoju inspiraciju u lepim trenucima, te njeni pratioci imaju priliku da uživaju u kreativnim prikazima mora, leta, putovanja, praznika. Kako kaže – da neki od trenutaka može da izdvoji, zabeleži i prenese na ceger, bio bi to trenutak iz njenog detinjstva.

gde ćeš za novu? ilustracija - intervju s kreadivnom

Nastavak će vas prijatno iznenaditi, jer ona to zaista može! Uz pomoć mašina za štampanje, Divna svoje ideje pretvara u prelepe cegere, majice i ilustracije.

Da, ona je jedna od tih boraca koji su uspeli da spoje biznis i lično zadovoljstvo.

Kako joj je to pošlo za rukom?

VAŽNO JE IMATI VIZIJU

Iako nije imala predznanje iz oblasti preduzetništva i marketinga, imala je jasnu viziju. Zamislila je da bi bilo sjajno da jednog dana kreira simpatične majice, te je strpljivo čekala da je trud do toga dovede.

Prvo je stvarala ilustracije, pa personalizovane ilustracije koje je uramljivala; zatim je svoje ilustracije prenosila na cegere, a onda je na red došlo i Njeno Visočanstvo – Majica.

kreadivna brendly.rs

Put do dizajniranja majica nije bio kratak, ali jој njena vizija nije dala da odustane. Umesto da „podigne belu zastavu“, odabrala je da bude istrajna.

Polazeći od sebe i uvidevši da bi, zapravo, nju kao kupca privukli proizvodi na kojima su odštampane interesantne ilustracije, odlučila je da se oproba u prodaji. Njene radove možete poručiti ovde.

Poslušala je sebe i to ju je dovelo do sledećeg koraka – potrage za štamparijom koja će proizvoditi njene radove za prodaju, što je sve prethodilo kupovini vlastite mašine za štampanje.

U SE I U SVOJE KLJUSE

Veliki izazov za Divnu bio je da pronađe štampariju čije će joj usluge potpuno odgovarati:

„Dešavalo se da ne budem zadovoljna uslugom ili da je štamparija veoma daleko. Na kraju krajeva, shvatila sam da je najisplativije da kupim svoju mašinu“, pomenula je Divna.

Zbog toga se oslonila na sebe, kupila je svoju mašinu za štampanje, obučila se za rad sa njom i postala mlada preduzetnica, koja je ljubav prema grafičkom dizajnu pretočila u svoj poznati brend – KreaDivna. Iako je sama kupovina mašine predstavljala rizik, najveći izazov za nju bio je prodajni događaj – Dorćol Platz Bazar, na kom je po prvi put potencijalnim kupcima predstavila svoje radove:

„Imala sam tremu. Nisam znala da li će iko prići, ali je prošlo odlično!“

Dorcol Platz bazar - Udruženje grafičkih dizajnera - Kreadivna

Nakon što je primetila da su reakcije pozitivne, shvatila je da bi njeni radovi mogli biti odlično pozicionirani na tržištu. Poučena tim iskustvom, Divna bi savetovala početnike u industriji da ne odustaju, čak i kada nisu sigurni u svoj uspeh, jer su uspehu bliži ako se ne plaše da budu svoji i u tome ne posustaju.

Divna je odličan primer toga koliko je važno voditi unutrašnji monolog. Ali, tokom dizajniranja, ona razmišlja i na koji način želi da komunicira sa svojim pratiocima, te iza svakog njenog rada stoje emocije i scene iz naše svakodnevice sa kojima svi možemo da se povežemo. Putem njenih radova – kao u slučaju ilustracije „U moru sam.“ – možemo osetiti miris mora; možemo čuti ’zvuk tišine’, te zov putovanja.

Kao jednu od svojih omiljenih ilustracija, koja je i među prvima nastala, istakla je „Miriše na leto“. Zbog jarke palete boja i sočne lubenice, ova ilustracija neodoljivo podseća na leto.

u moru sam - ilustracija - kreadivna
mirise na leto - ilustracija - kreadivna

Primetili smo da je predmet njenog stvaranja prikazivanje ljudskih potreba, što nam je i potvrdila kroz predstavljanje svojih ilustracija „Nemam domet.“, „Nisam tu.“ i „Gde ćemo sad?“, koje su nastale iz njenog uverenja da svako od nas nekada ima potrebu da se spakuje i krene u neku novu avanturu.

nemam domet. - kreadivna
nisam tu. - kreadivna
gde ćemo sad? - kreadivna

MALA DIVNA BI BILA VEOMA PONOSNA NA VELIKU DIVNU

Divna je srećna zbog onoga što radi i sigurna je da bi devojčica, mala Divna, bila zaista ponosna na devojku – sada veliku Divnu. Na njen uspeh ponosno je i njeno okruženje, što joj daje dodatni vetar u leđa:

„Skoro me je pozvala drugarica iz osnovne škole. Bila je presrećna kada je videla da jedna devojka nosi majicu koju sam ja dizajnirala. Bilo mi je puno srce što sam videla da postoje ljudi koji su radosni zbog mog uspeha“.

Divna ima i podršku okruženja i jaku volju, zbog kojih nije pomislila da odustane čak i kada je bilo teško:

„Dešavalo se da pogrešim, ali ni u jednom momentu nisam pomislila da odustanem“.

mačka - kreadivna - indervju s divnom stefić

Iako je postigla svoj cilj, Divna nije prestala sa edukovanjem i radom na sebi. Upravo zbog toga je deo Udruženja grafičkih dizajnera, koje joj je pružilo priliku da bez radnog iskustva u industriji obavlja stručnu praksu.

„Pre svega, dopada mi se to što Udruženje kroz jedinstvene konkurse omogućava mladima da ih više ljudi vidi i čuje njihovu priču. Takođe, mnogima znači to što nam konstantno stižu mejlovi sa oglasima za posao. Oni tačno znaju za šta mi možemo da konkurišemo“, rekla je Divna o Udruženju.

SA DIVNOM SMO DIVNIJI

Udruživanje sa sobom nosi mnogo pogodnosti. Jedna od njih jeste rad u zajednici kreativnih pojedinaca. Svako od njih je posvećen, svojim talentom i trudom krči put ka sopstvenom uspehu, te na svojstven način doprinosi uspehu Udruženja.

Udruženje je sa Divnom i svim njenim vrlinama divnije, i to je definitivno jasno nakon ovog teksta. Njena priča ohrabruje početnike i raduje iskusne, jer je zbog svoje čvrste vizije ubrzo stigla od starta do cilja.

I nastaviće dalje, jer ljudi s vizijom uvek vide nastavak priče koji donosi još više sreće!

Da li ste ikada poželeli da svoju kreativnost pretvorite u biznis, kao Divna? Ukoliko jeste, podelite sa nama svoje ideje i obavezno ih zapišite na papir, jer verujemo da ćete u svojim zamislima sigurno uspeti!

Intervju sa KreaDivnom

Intervjuer Zorana Tomić – UGD član Digital marketing tima & PR